Újság, aukciós oldal, vagy kirakodóvásár, esetleg netes apróhirdetés? Melyiket válasszam?

Bizonyára volt már olyan használati tárgy az Ön életében is, amit megunt, valamilyen okból nem felelt már meg, vagy csak kihasználatlanul állt és úgy döntött továbbad rajta.
Az első kérdés ami ilyenkor felmerül,hol hirdessem?
A válasz nem egyszerű, de az alábbiakban összegyűjtöttem pár érvet a különféle verziók mellett illetve ellen:


Hirdetőújságok, napi- és hetilapok:        


-  minimális költséggel hirdethet, és ezek nyomtatott formában megjelennek (ez biztosít egy fix potenciális érdeklődő-kört akikhez eljut a hirdetés), egy részük az interneten is megjelenik így az újság és a netes megjelenés sok esetben összekapcsolható
-  az efféle hirdetések általában helyileg behatároltak, mivel legtöbb ilyen újság régiókra, vagy megyékre osztva jelenik meg
-  erősen behatárolt a hirdetések stílusa, a megjeleníthető karakterszám, nem mindig csatolható kép, vagy túl magas felárral
-  a hirdetés korlátozott ideig él, mert a következő szám megjelenése – egy-két kivétellel – szinte lenullázza a korábbi kiadásban keresgélő lehetséges vevők számát

Mihez ajánlom?

-  ingatlanok, helyi üzleti lehetőségek
-  helyi üzletek, iparosok termékeinek és szolgáltatásainak népszerűsítése, közeli szórakozás, utazási, és szabadidős tevékenységek
-  jármű
-  nagy tömegű, vagy kiterjedésű tárgyak eszközök, vagy drága, bonyolult berendezések, amelyek mindenképpen megkívánják a személyes megtekintést, vevő általi szállítást

-  közérdekű közlemények, felhívások  
-  helyi kulturális programok

Pl: napilapok, községi-, térségi- hírmondók,  Expressz hirdetőújság, stb

(a fenti hivatkozás(ok)ra kattintva, az előugró ablak jobb felső sarkában a visszaszámlálás után "skip this ad" azaz hirdetés átugrása gombra klikkelve) 

------------------------------------------------------------------------------

Internetes apróhirdetési weboldalak:



-  ingyenesen (vagy ingyenesen is) adhatunk fel hirdetést, hirdetéseket
-  rengeteg nagy látogatottságú hirdetőoldal fellelhető, vannak általánosak, illetve témakörönként szakosodott oldalak is (általános pl: jofogas.hu, szakosodott: hasznaltauto.hu)
-  a felhasználók könnyedén szűrhetnek a hatalmas adatbázisokban, helyre, termékre, állapotra, árra, így könnyebben megtalálhatják a megfelelőt
-rendszerint képes hirdetéseket adhatunk fel, ezeket célszerű jó minőségű képekkel ellátni
-  a szöveg hossza, és stílusa kötetlenebb, lehetőség adódik alaposan körülírni a portékát, akár linkeket megosztani gyártói információkkal, tesztvideókkal stb.
-  a hirdetések lejárata változó, de legtöbb  weboldal esetében hónapban mérhető, illetve könnyedén meghosszabbítható, azonnal törölhető ha elkelt a termék, így nem zaklatnak érdeklődők hónapokkal az eladás után
-  a szokásos telefonos, és e-mailes elérhetőségeken kívül megadhatunk Skype címet, Facebook elérhetőséget, így leegyszerűsíthető a kapcsolatfelvétel


Mihez ajánlom?

-  Lényegében bármit hirdethetünk így, fontos, hogy az árat jól be tudjuk határolni, és tekintettel a sokszoros „távoli” érdeklődőre a nagyobb értékű portékák a könnyebben eladhatók
-  mindenképpen itt a helye a ritkaságoknak, különleges, nehezen beszerezhető termékeknek
-  ingatlanok, üzleti lehetőségek, kreatív, innovatív technológiák, képzések


Pl: Expressz.hu, Aprod.hu, Jofogas.hu, Hasznaltauto.hu, Zeneszborze.hu, Szerszampiac.hu stb.

(a fenti hivatkozás(ok)ra kattintva, az előugró ablak jobb felső sarkában a visszaszámlálás után "skip this ad" azaz hirdetés átugrása gombra klikkelve)  


------------------------------------------------------------------------------

Aukciós oldalak:


-   a távoli adás-vételeknél általában nem éri meg kis értékű (párszáz forintos) termékeket feltölteni mivel a járulékos posta-, futárköltség miatt érdektelenné válhat a vevők számára,
-  érdemes több kis értékű terméket egyben elárverezni (garázs-ürítés stb.)
-  innovatív hirdetési forma, lehetőség van kísérletezésre, Magyarországon is rohamosan nő az aukciók népszerűsége
-  az eladási árat tekintve kockázatot vállalhatunk, de lehetőség van minimálár, villámár megadására is, amivel biztosíthatjuk, hogy érték alatt ne kelljen megválnunk a terméktől
-  legtöbb aukciós oldal fizetős, termék-feltöltésenként és eladott termékek után sikerdíjat is fizetünk, az eladáshoz ellenőrzés szükséges (személyazonosság ,lakcímellenőrzés, vagy bankszámla ellenőrzés stb
-  az üzletfelek minősítik az adás-vételt így üzletkötés előtt ellenőrizhetjük a másik fél megbízhatóságát


Mihez ajánlom?

-  olyan termékek esetén amik kis értékkel bírnak, vagy értékük nem behatárolható
-  régiségek, ritkaságok, ahol nem akarjuk konkrét árral korlátozni a szerezhető maximális bevételt
-  olyan termékek ahol postai, vagy futárszolgálat általi kézbesítés várható (az apróhirdetési oldalakkal szemben itt az üzletfelek utolérhetők, ha a kézbesítéssel gond adódna, előreutalás, termék épsége stb, míg normál hirdetési oldalakon egy akár titkosított telefonszám mögé rejtőzve, sok a lehetőség a visszaélésre, teret adva a csalóknak)

Pl: vatera.hu, tesz-vesz.hu, licit.hu stb.

(a fenti hivatkozás(ok)ra kattintva, az előugró ablak jobb felső sarkában a visszaszámlálás után "skip this ad" azaz hirdetés átugrása gombra klikkelve)  

------------------------------------------------------------------------------
 

Kirakodó-vásárok  

 

A régmúltban gyökerező adás-vételi forma, a régi világban vidéken pl a hétvégi közösségi élet színterét is jelentették a „Vasárnapi vásárok”, ahová betérve mindenki áruba bocsáthatta előállított termékeit, reklámozhatta szolgáltatásait, illetve ritkán látott rokonok, ismerősök is megállhattak pár szóra a lángossütők, és a kirakodás-közi büfék árnyékában. 

Mára felhígult kissé, de még mindig töretlenül népszerű ez a forma, jelentős mennyiségű „távolkeleti bóvli” mellett megtalálhatóak használtcikkek, iparosok gyártmányai, termelők termékei stb.
   
-   az eladók a felparcellázott helyekért, illetve gépjárműveik után fizetnek, általában jelképes összeget, a vevők számára a vásárok látogatása legtöbb esetben ingyenes
-  elsősorban a helyi érdeklődőket vonzza, meghatározott, és nagyrészt visszatérő az eladók és a vevők köre is.
-   jelentős az élmény-faktor, mivel egy külön világba csöppenünk, ahol az alku kötelező, és egy-egy viccnek, mondásnak, vagy jókor elsütött népi bölcsességnek is helye van
-  jelentős az idősödő generáció jelenléte, akiket az internet nem mozgat meg, akik „szinte” kizárólag ezen az értékesítési csatornán elérhetők

Mihez ajánlom?

-  alkalmi látogatások, családi szórakozásnak is kiváló lehet
-  helyi termékek, szolgáltatások népszerűsítése
-  háztartásban keletkező „lom” értékesítése – ami egyiknek lom, másiknak kincs alapon
-  népies termékek, poénos, frappáns találmányok stb.
-  helyet kapnak az élelmiszerek, helyi termelők portékái is



0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése

Az Ön véleménye is számít! Ossza meg másokkal is!