Bizonyára volt már olyan használati tárgy az Ön életében is,
amit megunt, valamilyen okból nem felelt már meg, vagy csak kihasználatlanul
állt és úgy döntött továbbad rajta.
Az első kérdés ami ilyenkor felmerül,hol hirdessem?
A válasz nem egyszerű, de az alábbiakban összegyűjtöttem pár
érvet a különféle verziók mellett illetve ellen:
Hirdetőújságok, napi- és hetilapok:
- az efféle hirdetések általában helyileg behatároltak, mivel legtöbb ilyen újság régiókra, vagy megyékre osztva jelenik meg
- erősen behatárolt a hirdetések stílusa, a megjeleníthető karakterszám, nem mindig csatolható kép, vagy túl magas felárral
- a hirdetés korlátozott ideig él, mert a következő szám megjelenése – egy-két kivétellel – szinte lenullázza a korábbi kiadásban keresgélő lehetséges vevők számát
Mihez ajánlom?
- helyi üzletek, iparosok termékeinek és szolgáltatásainak népszerűsítése, közeli szórakozás, utazási, és szabadidős tevékenységek
- jármű
- nagy tömegű, vagy kiterjedésű tárgyak eszközök, vagy drága, bonyolult berendezések, amelyek mindenképpen megkívánják a személyes megtekintést, vevő általi szállítást
- közérdekű közlemények, felhívások
- helyi kulturális programok
Pl: napilapok, községi-, térségi- hírmondók, Expressz hirdetőújság, stb
(a fenti hivatkozás(ok)ra kattintva, az előugró ablak jobb felső sarkában a visszaszámlálás után "skip this ad" azaz hirdetés átugrása gombra klikkelve)
------------------------------------------------------------------------------
Internetes apróhirdetési weboldalak:
- ingyenesen (vagy ingyenesen is) adhatunk fel hirdetést, hirdetéseket
- rengeteg nagy látogatottságú hirdetőoldal fellelhető, vannak általánosak, illetve témakörönként szakosodott oldalak is (általános pl: jofogas.hu, szakosodott: hasznaltauto.hu)
- a felhasználók könnyedén szűrhetnek a hatalmas adatbázisokban, helyre, termékre, állapotra, árra, így könnyebben megtalálhatják a megfelelőt
-rendszerint képes hirdetéseket adhatunk fel, ezeket célszerű jó minőségű képekkel ellátni
- a szöveg hossza, és stílusa kötetlenebb, lehetőség adódik alaposan körülírni a portékát, akár linkeket megosztani gyártói információkkal, tesztvideókkal stb.
- a hirdetések lejárata változó, de legtöbb weboldal esetében hónapban mérhető, illetve könnyedén meghosszabbítható, azonnal törölhető ha elkelt a termék, így nem zaklatnak érdeklődők hónapokkal az eladás után
- a szokásos telefonos, és e-mailes elérhetőségeken kívül megadhatunk Skype címet, Facebook elérhetőséget, így leegyszerűsíthető a kapcsolatfelvétel
Mihez ajánlom?
- mindenképpen itt a helye a ritkaságoknak, különleges, nehezen beszerezhető termékeknek
- ingatlanok, üzleti lehetőségek, kreatív, innovatív technológiák, képzések
(a fenti hivatkozás(ok)ra kattintva, az előugró ablak jobb felső sarkában a visszaszámlálás után "skip this ad" azaz hirdetés átugrása gombra klikkelve)
------------------------------------------------------------------------------
Aukciós oldalak:
- érdemes több kis értékű terméket egyben elárverezni (garázs-ürítés stb.)
- innovatív hirdetési forma, lehetőség van kísérletezésre, Magyarországon is rohamosan nő az aukciók népszerűsége
- az eladási árat tekintve kockázatot vállalhatunk, de lehetőség van minimálár, villámár megadására is, amivel biztosíthatjuk, hogy érték alatt ne kelljen megválnunk a terméktől
- legtöbb aukciós oldal fizetős, termék-feltöltésenként és eladott termékek után sikerdíjat is fizetünk, az eladáshoz ellenőrzés szükséges (személyazonosság ,lakcímellenőrzés, vagy bankszámla ellenőrzés stb
- az üzletfelek minősítik az adás-vételt így üzletkötés előtt ellenőrizhetjük a másik fél megbízhatóságát
Mihez ajánlom?
- olyan termékek esetén amik kis értékkel bírnak,
vagy értékük nem behatárolható- régiségek, ritkaságok, ahol nem akarjuk konkrét árral korlátozni a szerezhető maximális bevételt
- olyan termékek ahol postai, vagy futárszolgálat általi kézbesítés várható (az apróhirdetési oldalakkal szemben itt az üzletfelek utolérhetők, ha a kézbesítéssel gond adódna, előreutalás, termék épsége stb, míg normál hirdetési oldalakon egy akár titkosított telefonszám mögé rejtőzve, sok a lehetőség a visszaélésre, teret adva a csalóknak)
Pl: vatera.hu, tesz-vesz.hu, licit.hu stb.
(a fenti hivatkozás(ok)ra kattintva, az előugró ablak jobb felső sarkában a visszaszámlálás után "skip this ad" azaz hirdetés átugrása gombra klikkelve)
(a fenti hivatkozás(ok)ra kattintva, az előugró ablak jobb felső sarkában a visszaszámlálás után "skip this ad" azaz hirdetés átugrása gombra klikkelve)
------------------------------------------------------------------------------
Kirakodó-vásárok
A régmúltban gyökerező
adás-vételi forma, a régi világban vidéken pl a hétvégi közösségi élet
színterét is jelentették a „Vasárnapi vásárok”, ahová betérve mindenki áruba
bocsáthatta előállított termékeit, reklámozhatta szolgáltatásait, illetve
ritkán látott rokonok, ismerősök is megállhattak pár szóra a lángossütők, és a
kirakodás-közi büfék árnyékában.
Mára felhígult kissé, de még
mindig töretlenül népszerű ez a forma, jelentős mennyiségű „távolkeleti bóvli”
mellett megtalálhatóak használtcikkek, iparosok gyártmányai, termelők termékei
stb.
- elsősorban a helyi érdeklődőket vonzza, meghatározott, és nagyrészt visszatérő az eladók és a vevők köre is.
- jelentős az élmény-faktor, mivel egy külön világba csöppenünk, ahol az alku kötelező, és egy-egy viccnek, mondásnak, vagy jókor elsütött népi bölcsességnek is helye van
- jelentős az idősödő generáció jelenléte, akiket az internet nem mozgat meg, akik „szinte” kizárólag ezen az értékesítési csatornán elérhetők
Mihez ajánlom?
- alkalmi látogatások, családi szórakozásnak is kiváló lehet
- helyi termékek, szolgáltatások népszerűsítése
- háztartásban keletkező „lom” értékesítése – ami egyiknek lom, másiknak kincs alapon
- népies termékek, poénos, frappáns találmányok stb.
- helyet kapnak az élelmiszerek, helyi termelők portékái is
0 hozzászólás:
Megjegyzés küldése
Az Ön véleménye is számít! Ossza meg másokkal is!